Sista inplanerade saken på resan kommer här nedan! Tredje inlägget på den spännande resan kan ni läsa HÄR!

20200723_075834

För precis en vecka sedan vaknade jag förväntansfull upp inför nästa äventyr men också för att vi gick in i en ny graviditetsvecka. Alltid roligt att se den nya frukten som dansar på skärmen men också läsa om barnets utveckling. Vi startade dagen med en otroligt god frukost – en sådan god frukost där allt finns såsom äggröra, bacon, pannkakor, bröd med olika pålägg och grönsaker samt godsaker för den som vill ha.

Därefter gick vi runt i Vadstena klosterkyrka. Himla vacker! Efteråt drog vi vidare till Loka brunn. Tog oss cirka 2,5 timme att komma fram men åt rätt väg. Innan vi var framme stannade vi vid ett köpcentrum som heter Marieberg för att Niclas skulle gå in och göra ett ärende och skickade iväg mig till triumph för att se ifall min amnings bh hade kommit. Listigt nog! Sedan for vi till Loka brunn där vi skulle bo på sista hotellet och besöka det sista spat för den här resan. Innan vi fick tillgång till rummet så gick vi till restaurangen för att avnjuta en god lunch bestående av Wallenbergare.

20200723_13041220200723_154807

När vi väl fick nycklarna till rummet så bad sambon mig stå utanför ett tag då han skulle ordna med en grej. Jag tänkte inte mycket mer på det än att han romantiskt nog ville överraska mig med en sak. Ca 5 minuter senare öppnar han dörren igen och leder mig in via junior sviten och framtill fruktfatet, bubblet… och ringen. Jag såg först inte ringen men när jag väl såg den stod jag tyst. Jag visste inte vad jag skulle säga. Inombords blev jag så överlycklig att jag nog inte riktigt kunde tala. När sambon då frågar om jag ser ringen så svarade jag såklart ja. Och när han frågade om jag ville ha den så svarade jag såklart JA!

Jag blev riktigt överraskad av flera olika anledningar. Jag visste för det första inte att han skulle fria och för det andra på ett sådant fint och minnesvärt ställe! Så gulligt också av honom att hela tiden ha dessa tankar inplanerat under hela resan medan jag omedveten bara följde med och njöt. Såklart stannade vi kvar på rummet ett tag för att äta lite god frukt, skålade med bubbel (nej jag drack inte!) innan vi rörde oss mot spa avdelningen.

Loka brunns spa var hur fin som helst! Det fanns flera olika pooler att välja mellan, olika bastu såsom vanlig och ångbastu samt man kunde bada utomhus samt mysa i solstolar. Ett ställe jag mer än gärna åker tillbaka till och gärna ett ställe jag skulle vilja prova på att få någon slags behandling sedan. Denna resa var alla spabehandlingar fullbokade alternativt nedstängda på grund av coronan men nästa gång kan man alltid testa på och få en sådan upplevelse med!

20200723_16131020200723_16132020200723_165941

Eftersom vi redan varit på spa två gånger tidigare denna vecka så beslöt vi att 2 timmar i poolen räckte. Det var nog bra det också då jag hade börjat reagera med eksem igen då jag badat himla mycket samt använt deras spa produkter som nog innehåller det jag är allergisk emot. Istället gick vi en promenad på lite mer än 2,5 km i skogen. Här på Loka brunn har dem ju flera olika saker man kan tänkas göra därav flera olika spår att ta. Vi valde att avgå från stigen och ned på kärleksstigen för att gå hand i hand, nyförlovade. Dock var det ingen sådan kärleksstig utan det var snarare så att det var ett test på kärleken – ramlade jag ned för stupet, hoppar han i efter mig haha? Annars var det jätte mysigt!

Väl på hotellet igen njöt vi av en härlig dusch med spa produkter sambon (eller ska jag hädanefter kalla honom fästman?) kostat på oss och åt resterande av frukten som blev över ute på terassen med loungemöbler. Vi hann även se första halvlek av Hammarby matchen (vi dessvärre förlorade rätt stort) innan vi åter gick till restaurangen för att äta god tre rätters middag. Himla mysigt och som vi njöt! Vi var en av de många som kom dit först och en av dem få som gick sist. Så härligt! Resterande av kvällen hände inte mycket då klockan var över 22:00 när vi gick ifrån restaurangen innan vi somnade skönt nog. Underbar dag och en himla minnesvärd dag! ♥

20200723_19251420200723_192556

26 reaktioner till “Loka brunn och frieriet

1. Grattis till både graviditeten och frieriet:) vilken härlig vecka som ni har haft med olika hotell och spa. Så härligt att gå på en kärlekstig där man ramlar ner för stup. Bra att han hjälpte dig upp 🙂

Gilla

2. Vilken fantastisk trip ni fick! Låter verkligen så himla mysigt och Loka Brunn skulle jag så gärna själv vilja åka till, verkar helt fantastiskt 😀 STORT grattis än en gång till er ❤ KRAM

3. Stort grattis till det kommande bröllopet. Romantisk blivande man du har hittat. Ser verkligen superfint ut där ni var. Många pärlor i Sverige.

4. Men gud vad härligt ni haft det och många grattis till dig och din blivande man!!! Så romantiskt och med bebis på gång och allt! Lycka till med allt och ta hand om varandra ❤️❤️❤️

Gilla

5. stort grattis till eran förlovning! Minns min och sambons förlovning också som de vore igår! hihi

6. Åh va fint, GRATTIS!!!!
    Låter som ni hade det helt underbart!
    Planerar ni att gifta er snart eller har ni inte kommit så långt ännu 🙂