På söndagen gick jag upp klockan 7:00 redan för att duscha & göra mig snygg inför det allra första äventyret här på Mallis. Vi åt frukost på ett äkta frukost ställe med nypressad juice & två toast smörgåsar som var goda innan vi ställde oss vid stranden för upphämtning. Han som hämtade oss och skulle köra oss till den buss vi skulle åka med för dagen var en härlig men flummig spanjor. Han skrek ”Swweeeeden!” Och både jag och N räckte upp händerna då ropar han från längst fram ”sorry, 2-1” osv och påminde oss om matchen flera gånger som N tyckte var så trist så fotbollsintresserad han är. Han sade även i mikrofonen då han skulle berätta vilken buss vi skulle ta, började han: ”sweden. 2-1. You will take..” haha. Flummig som sagt.

Väl på rätt buss så åkte vi först till en läderfabrik. Det var riktigt fina väskor, skärp, sandaler, skärp osv där inne men vi handlade faktiskt ingenting. Sen åkte vi till ett av det häftigaste jag varit med om – upp till bergen sa Calobra! Vi åkte då med en stor gul buss uppe på de smala serpentinvägarna. Jo det var otäckt & jag vågade inte jämt titta ned i stupet haha. Men otroligt vacker utsikt måste jag medge trotts min höjdrädsla. Väldigt vackert & maffigt! Vi fick stanna längst upp där vi fick njuta, fotografera, gå på toa & ta sig en glass inför nedgången. Väl nere åkte vi mot hamnen för att äta lunch innan nästa äventyr började & det var så galet kyligt så jag höll faktiskt på att frysa ihjäl och det säger man inte ofta i Spanien. Efter typ 20-25 minuter i denna kyla stod jag inte ut & vi köpte en dyr & relativt ful tjocktröja på ett turistställe & så fort vi kommer ut brassar solen på igen. Haha sån otur! Men vi gick en fin promenad, njöt verkligen utav allt & N älskar att fotografera mig som en modell så det var många som vände på huvudena, stannade eller små pratade med varandra i hopp om att jag var en kändis haha. Shi fick dem!

Vi hoppade sedan på en båt som skulle ta oss till en annan stad & gaalet vackert med bergsformationerna & allt. Jättefint var det & till en början satt vi uppe på däck men det var så sjukt varmt (över 30 grader) att vi blev tvugna att dra oss nedåt för att inte bli allt för brända. Väl vid puerto de Soller så tog vi en snabb sangria jag & min älskling innan vi hoppade på ett trä tåg som gick genom staden till det stora tåget. Vi hoppade på det större tåget som tog 1 timme att åka & jäklar vilken fin utsikt återigen över bergen & det var jätte trevligt att åka via deras citron- & apelsindal.

Efter det vae det bussen tillbaka till hotellet, vi tackade vår engelska guide hjärtligt som var duktig då hon pratade spanska, engelska, tyska & franska flytande. Inte illa! Vi blev inte långvariga på hotellet & satte oss åter på den trevliga restaurangen vi åt på i fredags & tog återigen tre rätters med sallad denna gång till förrätt, fisk med skaldjurssås till varmrätt & jag tog en choklad tårta till efterrätt medan N tog åter glass. Delade även på en jordgubbsmojito innan vi tog oss tillbaka till hotellet & somnade rätt fort!