Arlanda & Mallorca

Hallå. Länge sedan nu, men vi har nu varit här i två dagar isch. I torsdags så klev vi upp 4:30 för att göra oss iordning för att bli upphämtade av företaget door to gate. Underbart! Det är som en mini buss som hämtar upp oss vid dörren. Rena rama lyx! Väl framme vid Arlanda (fick reda på förseningen redan klockan 00:00 på torsdags natten och kunde inget göra) och såg att förseningen från 7:20 blev till 13:35. Så i 7 timmar vandrade vi runt, köpte på taxfree, åt lunch på Monsteros, handlade lite till & satt mycket. Vid 14:00 lyfte planet & vi var på G till Mallorca. Flygresan gick super bra men då vi skulle landa blev det något fel, så skakigt blev han tvungen att kraftigt flyga uppåt. Tjejen, en ung tjej, satt bredvid mig och vi fattade genast våra händer. Främmande eller ej, jag älskar att kunna hjälpa till, trösta om någon tycker det är tufft. Väl på flygplatsen i Mallorca var klockan 18:00 och vi skyndade oss att leta efter vårt bagage & gå mot solresor eftersom att vi hade önskat oss en ospecificerad resa. Väl där fick vi veta att vi skulle bo på det hotell vi nu bor på och vilken transfer buss som skulle ta oss dit. Lite stökigt i lobbyn väl på hotellet, britter som var missnöjda med allt & skrek i högans skyn & vi fick inte rummet fören typ 20:00. Men det hindrade inte oss från att snabbt byta om & gå ned på stan för att se oss omkring. Gick längs stranden & bara njöt. Dock var vi oerhört trötta men vid 21:30 hittade vi en restaurang som verkade bra och det var den. Tyvärr har vi råkat komma till världens turist aktiga stad, vilket varken jag eller N trivs med. Men man får göra det bästa utav saken, vilket vi gjort! Men mer om det i ett annat inlägg.

7 reaktioner till “Arlanda & Mallorca

1. Härligt med en utlandsresa. Hoppas att allt blir riktigt bra 🙂

SV: Tack, men jag behöver ingen inpackning har dessutom inget färgat hår så den passar inte till mig 🙂

Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )